Jak stworzyć dobrą kampanię wielokanałową?

Trendy marketingowe zmieniają się z dnia na dzień i miesiąca na miesiąc. Jednak istnieje kilka stałych elementów i form marketingu, które sprawdzają się zawsze i w każdym przypadku. Między innymi mowa tutaj o kampaniach wielokanałowych. Czym jest kampania wielokanałowa, a także jakie cechy powinna posiadać ta dobrze zaplanowana i przekładająca się na lepsze wyniki i zyski?

Czym jest kampania wielokanałowa?

Kampanią wielokanałową nazywamy zazwyczaj działania marketingowe dla aktualnych i potencjalnych klientów, które odbywają się wieloma drogami jednocześnie, zarówno online, jak i offline. W skrócie oznacza to, że  zamiast prowadzić jedną, wyizolowaną kampanię, np. email marketingową, docieramy do naszych odbiorców przez wszystkie posiadane kanały. Możemy wykorzystywać naszą stronę internetową, mailing, strony na portalach społecznościowych czy wiadomości SMS, a nawet reklamy w TV czy w prasie.

Wybierz odpowiednią agencję marketingową do wsparcia swojej firmy. Zajrzyj na https://intle.pl/sklepy PrestaShop, sklepy Shoper.

Dlaczego warto stosować kampanie wielokanałowe?

Odbiorcy nie są już, jak jeszcze do niedawna, dostępni cały czas w jednym miejscu. Właśnie dlatego nie możemy docierać do nich liniowo. Każdy z nas posiada telewizor, komputer, telefon czy tablet. Mamy dostęp do sieci w praktycznie każdym miejscu i o każdej porze. Od momentu przebudzenia, do chwili kiedy kładziemy się spać, przeklikujemy się przez kilkanaście aplikacji i portali społecznościowych, a także setki maili. Jeśli jako firma chcemy docierać do naszych klientów w dobrym momencie, w sposób interesujący, warto zastosować taką właśnie formę marketingu.

Najważniejsze cechy marketingu wielokanałowego