Niestandardowe sposoby promocji firmy. Które warto wykorzystać?

Konkurencja nie śpi – to jedna z ważniejszych prawd, która przyświeca przedsiębiorcom z różnorakich branż. Dziś na rynku trudno znaleźć niszę, w której jakaś firma nie miałaby żadnych godnych siebie rywali. To właśnie taki stan rzeczy jest jedną z przyczyn tego, jak bardzo w ostatnich dziesięcioleciach rozwinął się rynek reklamowy. Formy prześcigają się w akcjach promocyjnych, by zdobyć nowych i utrzymać dotychczasowych klientów. W związku z tym przedsiębiorstwa szukają coraz bardziej oryginalnych i niekonwencjonalnych rozwiązań, które pomogą im przyciągnąć do siebie klientów. Które sposoby promocji firmy szczególnie warto wykorzystać? Przyjrzeliśmy się kilku przypadkom takich działań.

Ambient marketing – co to takiego?

Za klasyczne formy reklamowania firmy uznaje się od lat reklamę zewnętrzną, chociażby w formie szyldów i billboardów, a dziś także reklam typu citylight. Do tego w tradycyjne rozumienie marketingu wpisują się reklamy w mediach, szczególnie drukowanych, ale także radiu i telewizji.

Co jeszcze sprawdza się dzisiaj w kwestii promocji? Koszulki reklamowe z logo, gwarantujące pracownikom profesjonalny wygląd – możesz je zamówić na przykład w sklepie Logos: https://sklep-logos.pl/. Stosunkowo nową działką – oczywiście “nową” z punktu widzenia całej historii reklamy – są też wszelkie formy promocji w internecie.

Już część z tych ostatnich należy do pojęcia ambient marketing. Co to takiego? To specjalny termin, który stworzono dla określenia wszelkich niestandardowych form marketingu. W jego klasycznym rozumieniu znajdują się tutaj także niektóre działania, które są stosowane obecnie coraz częściej – katalog takich niestandardowych reklam trzeba więc na bieżąco aktualizować.

Odzież reklamowa – pomysł na promocję firmy

Do coraz powszechniej używanych, ale wciąż oryginalnych metod promocji firmy należy na przykład odzież reklamowa. Teoretycznie firma, która za darmo przekazuje je dopiero potencjalnym klientom, traci – zwłaszcza wówczas, gdy sama nie produkuje ubrań, a kupuje je i dodatkowo zamawia na nich nadruki na odzieży przedstawiające logotyp. W końcu nawet najtańsza koszulka kosztuje więcej niż wyprodukowanie ulotki.

W praktyce jednak odzież reklamowa pozwala zdecydowanie lepiej zaistnieć w świadomości społecznej niż ulotka. Kawałek papieru można wyrzucić tuż za zakrętem, z koszulką czy nawet czapką z daszkiem raczej nikt tego nie zrobi. Jeśli element garderoby jest w dodatku wykonany z dobrej jakości materiałów, może służyć jako często używany strój, co zapewni firmie dodatkową, bezpłatną reklamę.

Cause marketing – oryginalne sposoby promocji firmy

Do nieco ryzykownych, ale mogących przynieść świetne efekty zabiegów marketingowych należy tak zwany cause marketing. Pod tym pojęciem ukrywa się popieranie inicjatyw społecznych czy tematów ważnych w debacie publicznej na różnych szczeblach. W przypadku dużych firm mogą to być ogólnopolskie kampanie społeczne, w przypadku mniejszych problem dotyczący lokalnej społeczności.

Dlaczego z taką formą promocji wiąże się nieco ryzyka? W mocno podzielonym społeczeństwie wiele inicjatyw ma równie duże grono zwolenników, co przeciwników. Wiele firm unika więc zajmowania jasnego stanowiska w takich sprawach, by nie narobić sobie wrogów. Z drugiej strony popierające inicjatywę przedsiębiorstwo może zyskać wiele zaufania i nowych klientów spośród zwolenników danej akcji wykorzystując takie sposoby promocji firmy.

Oddziaływanie na wszystkie zmysły – czyli skuteczne sposoby promocji firmy

Klasyczne reklamy wywierają zwykle wpływ na jeden, góra dwa nasze zmysły. Większość koncentruje się na wzroku, wykorzystując akcesoria reklamowe możliwe do zamówienia na https://sklep-logos.pl/reczniki-reklamowe. W przypadku reklam radiowych nacisk jest położony na słuch. Urządzając stoisko na targach czy też w galerii handlowej warto jednak postawić na kompleksowy pakiet. Oprócz nadawania komunikatów dźwiękowych i wyraźnych reklam wizualnych można postawić na aromamarketing. W tym przypadku trzeba rozpylać przy takim stanowisku przyjemny zapach, który kojarzy się z marką – najlepiej, by ten sam był obecny później w sklepie. W reklamę można też zaangażować smak, przygotowując drobne przekąski dla odwiedzających stoisko. Wszystko złoży się na pozytywny wizerunek firmy.