Polary dla pracowników i klientów. Wszystko, co powinieneś wiedzieć o tych ubraniach

Rynek ubrań firmowych i reklamowych w ostatnich latach mocno się rozwinął. Właściciele firm i przedsiębiorstw mają obecnie do dyspozycji już nie tylko koszulki reklamowe. Choć ten gadżet wciąż pozostaje popularny, obecnie można przebierać w propozycjach i skompletować właściwie całą garderobę znakowanej odzieży. W zależności od branży mogą to być na przykład koszule, softshelle czy bluzy z logo firmy. Popularnym rozwiązaniem są również polary z nadrukiem. Ich wybór i odpowiednie znakowanie nie jest jednak tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać. Przybliżamy więc najważniejsze cechy firmowych i reklamowych polarów.

Polary dla pracowników i polary reklamowe. Jakie są ich zalety?

Polar jest rodzajem dzianiny produkowanej z tworzyw sztucznych, przede wszystkim typu PET. To ten sam materiał, który służy do produkcji plastikowych butelek z napojami, które można kupić w każdym sklepie. W przypadku polarów powstaje z niego jednak tworzywo o zupełnie innych właściwościach.

Największym atutem polarów jest utrzymywanie ciepłoty ciała. Ich struktura była wzorowana na futrze niedźwiedzi polarnych, do tego zwierzęcia nawiązuje zresztą nazwa tej dzianiny. Tak jak pierwowzór, materiał ma więc zapobiegać wychłodzeniu organizmu. Z tego powodu polary firmowe i reklamowe są chętnie zakładane wiosną czy jesienią. Przy okazji polary dla pracowników dość sprawnie odprowadzają pot z powierzchni ciała, dzięki czemu dłużej jest ono suche nawet w czasie wysiłku.

Ten typ ubioru cechuje się także podstawową odpornością na wilgoć. Co to oznacza? Włókna polarowe poradzą sobie z krótkim, niezbyt intensywnym deszczem. Przy większych opadach przemokną, ale i tak będą opierać się wodzie dłużej niż klasyczne ubrania z bawełny czy poliestru.

Do tego należy dołożyć sporą odporność na zabrudzenia oraz zagniecenia. Polarów w zasadzie nie trzeba prasować, dlatego są doceniane przez pracowników. Polar dobrej jakości to także bardzo przydatny gadżet reklamowy, ponieważ może długo służyć obdarowanemu klientowi. Warunkiem jest oczywiście wybór solidnych polarów firmowych i reklamowych, w modnych kolorach i fasonach, w których obdarowane osoby będą chętnie wychodzić z domu. Takie polary znajdziesz na https://www.e-logos.pl/produkty/polary-reklamowe/.

W jakich branżach polary dla pracowników sprawdzą się najlepiej?

Nie do każdej branży polar będzie jednak pasować. W przypadku ubrań firmowych ich zakup ma największy sens wówczas, gdy pracownicy sporą część swojej pracy wykonują na zewnątrz. Wówczas przydaja się niemal przez cały rok. Wspominaliśmy, e chętnie zakłada się je wiosną czy jesienią, ale pomogą także w chłodny, letni poranek. A polary o większej gramaturze mogą okazać się przydatne również w czasie łagodnej zimy.

Polary dla pracowników są świetnym rozwiązaniem dla dostawców czy kierowców. Wówczas dobrze widoczne logo firmy może stać się dla klienta prawdziwym znakiem rozpoznawczym. Tak dzieje się zresztą dzisiaj na przykład w przypadku wielu firm kurierskich. Polary firmowe sprawdzają się też w przypadku inżynierów czy kontrolerów zajmujących się zewnętrznymi instalacjami. Taka odzież stanowi też ważny element wyposażenia służb ratowniczych. Na rynku dostępne są zresztą dedykowane im polary medyczne.

Coraz chętniej stosowane są polary reklamowe, które wzmacniają działania promocyjne firmy. Ale i takie ubrania warto dopasować do branży. Polary dla pracowników czy klientów z pewnością nie sprawdzą się przy firmach oferujących produkty i towary luksusowe. W towarzystwie produktów szybkozbywalnych zazwyczaj będą jednak świetną formą promocji. Podobnie jak towary FMCG, tak i one służą nam bowiem na co dzień.

Jak znakować polary firmowe i reklamowe?

Przy zamawianiu polarów firmowych i reklamowych trzeba także podjąć odpowiednią decyzję dotyczącą ich znakowania. W przypadku ubrań firmowych możemy pozwolić sobie na nieco więcej. Logotyp może być większy, ponieważ pracownicy i tak będą używać w pracy tego stroju. Oczywiście nie warto przesadzać, by podwładni nie czuli dyskomfortu, ale nawet spore logo na plecach nie powinno być problemem.

Co innego polary reklamowe. Tutaj warto postawić przede wszystkim na nawiązania kolorystyczne. Logo powinno być niewielkie, może zajmować miejsce na piersi czy też rękawie. Jeśli będzie dobrze wkomponowane w cały wygląd polaru, nie powinno przeszkadzać obdarowanym.

O estetykę logo nie ma się co martwić. Ze względu na swoją specyfikę na dzianinie polarowej nie można stosować sitodruku czy termotransferu, o sublimacji nie wspominając.. Do znakowania tych ubrań służy jedynie elegancki haft komputerowy, naszywki lub tłoczenie.

Ta pierwsza metoda znakowania odzieży należy do najbardziej prestiżowych. Polar znakowany haftem będzie wyglądać bardziej stylowo. Jednocześnie to jeden z najbardziej wytrzymałych sposobów na zdobienie ubrań. Polary reklamowe z haftem na długo zachowają świeżość i to nawet w przypadku częstego prania. Ograniczeniem tej metody znakowania jest jednak to, że nie jest w stanie odwzorować bardzo małych elementów.

Naszywki i tłoczenie polarów

Jeżeli chcemy więc umieścić na polarze reklamowym lub firmowym bardziej skomplikowane logo, trzeba zdecydować się na naszywki. Są wcześniej przygotowywane inną metodą, na przykład termotransferem, na niewielkim kawałku materiału. I dopiero w takiej gotowej formie naszywa się je na polar. Możliwości znakowania w ten sposób są więc niemal nieograniczone.

Ostatnia z możliwości to tłoczenie. Ta metoda polega na wtłoczeniu części włókien, co daje trójwymiarową grafikę lub napis. To bardzo ciekawe rozwiązanie, takie wzory są odporne na pranie i ścieranie. Trzeba jednak pamiętać, że tłoczone znaki dość znacznie obciążają materiał.