> Uroda i zdrowie > Naturalne suplementy diety na odchudzanie – nie tylko spalacze tłuszczu!

Naturalne suplementy diety na odchudzanie – nie tylko spalacze tłuszczu!

Idealna, szczupła i zdrowa sylwetka to marzenie wielu z nas. By ją osiągnąć często podejmujemy diety redukcyjne oparte o ujemny bilans kaloryczny oraz sięgamy po tabletki na odchudzanie. To nie wszystko czym możemy się wspierać – zrzucić nadmierną masę pomoże nam sama Matka Natura oferując takie produkty jak na przykład naturalna zambroza. Które z jej darów doskonale uzupełnią dietę? Przeczytaj i dowiedz się jakie naturalne suplementy diety na odchudzanie przyjmować! 

Błonnik – naturalne suplementy diety na odchudzanie 

Błonnik to jeden z najważniejszych składników odżywczych o których należy pamiętać nie tylko podczas odchudzania. Dzięki odpowiedniej podaży błonnika nasze jelita będą pracować bez zarzutu, a to bardzo ważne dla skutecznej redukcji masy ciała. Pomimo tego, że nie jest trawiony i wchłaniany przez organizm, jego niedostateczna ilość w diecie daje o sobie dotkliwie znać – głównym problemem są przewlekłe zaparcia. 

Błonnik na odchudzanie – jak pomaga? Wyróżniamy dwa rodzaje błonnika. Rozpuszczalny po wchłonięciu wody zamienia się w żel oczyszczający jelita z treści pokarmowej, a nierozpuszczalny pęcznieje, zapewniając uczucie sytości na długo. To właśnie sytość dawana przez błonnik jest ogromną zaletą podczas diety redukcyjnej. Utrzymanie deficytu kalorycznego na założonym poziomie będzie o wiele łatwiejsze jeśli po prostu nie będziemy odczuwać głodu! 

Naturalne suplementy diety na odchudzanie takie jak błonnik, możemy przyjmować w formie nasion babki płesznik, ostropestu czy siemienia lnianego dodawanego do potraw, które znajdziemy na półce z żywnością typu This is BIO. Na rynku dostępne są też błonniki w tabletkach. Ten cenny związek znajdziemy w dużej ilości także w suplementach które nie ,,reklamują” się błonnikiem, jak na przykład algi – chlorella oraz spirulina. 

Do diety przeciwko zaparciom warto włączyć suszone śliwki – uwaga na ich wysoką kaloryczność! W umiarkowanej ilości z pewnością jednak nie zrujnują planów co do zrzucenia kilogramów. Owoce generalnie są błonnikowymi bombami, podobnie jak warzywa strączkowe – koniecznie włącz je do swojego jadłospisu nie tylko na czas odchudzania! 

Kofeina na odchudzanie – co daje? 

Czy kawa odchudza? O ile nie dodamy do niej tłustego mleka, cukru czy bitej śmietany, mała czarna może kapitalnie nam pomóc podczas redukcji zbędnych kilogramów! Właściwości kofeiny nie są dla nikogo tajemnicą – dzięki niej wielu z nas jest w stanie ,,jakoś” funkcjonować po ciężkiej nocy. 

Nie każdy zdaje sobie sprawę z innych właściwości kofeiny – należy do nich między innymi zmniejszenie apetytu. To na wagę złota kiedy nie możemy się powstrzymać od podjadania! Dzięki przyjęciu przed treningiem nieco większej ilości kofeiny będziemy w stanie ćwiczyć dłużej i intensywniej. Ponadto, ten związek poprawia zdolność koncentracji, dzięki czemu łatwiej zadbamy o prawidłową technikę ćwiczeń – sprawę szczególnie istotną gdy chodzi zarówno o bieganie jak i ćwiczenia siłowe na wolnych ciężarach.

Jak suplementować kofeinę? Na rynku dostępne są rozmaite napoje energetyczne w ciekawych wariantach smakowych, mające w składzie podwyższoną zawartość kofeiny. Tutaj trzeba jednak uważać, bo wiele z nich jest bardzo kalorycznych – na redukcji decydujmy się wyłącznie na napoje energetyczne zero, do słodzenia których wykorzystuje się słodziki zamiast cukru. Osoby które nie lubią kawy, czarnej herbaty oraz energetyków chętnie zaś stawiają na świetnie działającą kofeinę w tabletkach, oferowaną przez sklep https://zawszenaturalnie.pl

Witamina D na odchudzanie

Czy nadwaga może się wiązać z niedoborami witamin? Okazuje się, że jak najbardziej! Niedobór witaminy D pozyskiwanej ze słońca to stały problem na naszej szerokości geograficznej, a w przypadku osób otyłych w grę wchodzą jeszcze zaburzenia jej wytwarzania spowodowane właśnie nadmiarem tkanki tłuszczowej. Witamina D na odchudzanie przyda się każdemu, szczególnie osobom z dodatkowymi kilogramami. Powinny one dodatkowo zwiększyć dawkę – o dokładnych ilościach trzeba jednak porozmawiać z lekarzem. Witamina D na odchudzanie powinna być przyjmowana z głową. Jej niedobór może także pośrednio powodować otyłość oraz mocno odbijać się na samopoczuciu psychicznym. Wielu z nas pod wpływem złego nastroju sięga po wysokokaloryczne słodkie i słone smakołyki. Tak zwane emocjonalne jedzenie to w wielu przypadkach wręcz kluczowa przyczyna nadwagi. 

Naturalne suplementy diety na odchudzanie są bardzo ważna nie tylko gdy stosujemy diety wykluczeniowe. Należy dobierać preparaty indywidualnie, konsultując się z dietetykiem i po wykonaniu szeregu badań medycznych. Żadnych eksperymentów!