Ubiór pracowników bywa niedocenianym elementem budowania wizerunku firmy. Niesłusznie: wygląd osób zatrudnianych przez pracodawcę w pewnym stopniu wpływa bowiem na to, jak odbierane jest całe przedsiębiorstwo, czy łatwo będzie zdobyć zaufanie klientów. Niektóre firmy decydują się więc na wprowadzenie dress code’u. Obowiązuje on przede wszystkim w biurach, gdzie jednak czasami wywołuje kontrowersje. Nie zawsze da się bowiem wyznaczyć wyraźną granicę między tym, co dopuszczalne, a tym, czego pracodawca sobie nie życzy – zwłaszcza latem, gdy upały skłaniają pracowników do zakładania lżejszych i krótszych ubrań. Część pracodawców decyduje się więc na wprowadzenie w biurach odzieży firmowej. Czy to dobry pomysł? Jaka odzież robocza dla pracownika biurowego? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej na ten temat.
Dlaczego warto postawić na ubrania firmowe do biura?
Jak każda decyzja dotycząca dużej grupy ludzi, tak i wybór ubrań firmowych powinien zostać dobrze przemyślany. Z pewnością każdy pracodawca znajdzie jednak kilka powodów, które mogą go przekonać, by nawet w biurze jego pracownicy byli ubrani w podobny sposób.
Najważniejszym aspektem przemawiającym za wprowadzeniem ubrań firmowych w biurze jest fakt, że w ten sposób to właściciel firmy przejmuje kontrolę nad tym, jak będą ubrani jego pracownicy. Nie chodzi tutaj o manię wielkości czy chęć nadmiernego utrudniania im życia, a kontrolę nad wizerunkiem firmy i gwarancję przestrzegania określonego dress code’u. Dzięki zaopatrzeniu podwładnych w jednakowe ubrania zyskuje się pewność, że klient czy kontrahent odwiedzający biuro zastanie w nim schludnie i elegancko ubranych pracowników. Oczywiście warunkiem jest tutaj wybór ubrań wysokiej jakości – przeczytasz o tym w dalszej części artykułu.
Odzież robocza dla pracowników biurowych pozwoli także na stworzenie wrażenia profesjonalizmu panującego w biurze. Osoba, która je odwiedzi, już przy wejściu dostrzeże, że ma do czynienia ze sprawnie działającą organizacją. W takim wrażeniu utwierdzi ją logo firmy znajdujące się na ubraniach – powinno być dyskretne i elegancko wkomponowane w strój, ale zarazem wyraźnie dostrzegalne. Nadruk logotypu firmy na odzieży (o który może zadbać https://sklep-logos.pl/) pomoże także pracownikom w większej identyfikacji z przedsiębiorstwem, w którym są zatrudnieni. Zakup odzieży roboczej dla pracowników biurowych może też być dodatkową motywacją do pracy oraz przełamaniem rutyny codziennych obowiązków w biurze.
Jednym z pozytywnych skutków unifikacji ubrań jest także uspokojenie nastrojów załogi. Ekstrawagancki czy niestandardowy ubiór niektórych pracowników wywołuje czasami wiele plotek i dyskusji, a w skrajnych przypadkach może zrazić część pracowników czy wywołać niesnaski w grupie. Odzież firmowa z pewnością ukróci takie praktyki i pomoże w uśmierzeniu sporów na tle modowym czy obyczajowym.
Jaka odzież robocza dla pracownika biurowego?
Obowiązkowe noszenie ubrań firmowych w biurze może mieć jednak także negatywne konsekwencje. Jeśli zmiana będzie wprowadzona bez konsultacji z pracownikami, można spodziewać się niezbyt przychylnych reakcji. Nie każdy lubi być zobowiązany do zupełnego zrywania z własnym stylem. Czasami odzież firmowa może też okazać się niewygodna. Z punktu widzenia pracodawcy minusem będą też dodatkowe wydatki, choć akurat ten problem nieco traci na znaczeniu, kiedy uda się odliczyć koszt jej zakupu od podatku.
By w pełni wykorzystać możliwości odzieży firmowej w biurze, a zarazem uniknąć możliwych negatywnych konsekwencji, wybór poszczególnych elementów stroju należy skonsultować z pracownikami. W biurze zdecydowanie najlepiej sprawdzą się stylowe, ale proste koszule, wzbogacone o proste spodnie lub spódnice. Wiele firm skupia się zresztą wyłącznie na górnej partii ciała, pozostawiając pracownikom dowolność w uzupełnieniu stroju. Tam, gdzie pracodawca nie chce wprowadzać zbyt formalnej atmosfery, może rozważyć koszule z krótkim rękawem lub modne t-shirty (zamów je na https://sklep-logos.pl/t-shirty-reklamowe).
Najważniejsze, by pamiętać, że odzież robocza dla pracowników biurowych sprawdzi się tylko wtedy, gdy będą to ubrania wysokiej jakości. Powinny być też indywidualnie dopasowane do konkretnego pracownika. Zbyt duże lub zbyt obcisłe koszule staną się bowiem utrapieniem i nie będą pozytywnie wpływać ani na wizerunek pracownika, ani całej firmy.
Zastanawiasz się jak odzież firmowa sprawdzi się w