Własny sklep internetowy czy Allegro? Gdzie lepiej sprzedawać?

Każdy, kto zamierza rozpocząć sprzedaż internetową, zastanawia się, gdzie lepiej będzie rozpocząć działania. Czy korzystniej jest posiadać własny sklep internetowy, czy też lepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie ze znanej i chętnie używanej przez internautów platformy Allegro? Wiele osób korzysta także z innych platform. Bardzo popularne są sklepy Shoper, czy też sklepy Sote. Szukamy wad i zalet obu opcji, aby ułatwić decyzję odnośnie tego, gdzie lepiej jest sprzedawać – na Allegro czy we własnym sklepie internetowym.

Zalety prowadzenia sprzedaży poprzez Allegro

Do związania się z Allegro, zachęca przede wszystkim prostota w rozpoczęciu sprzedaży. Wystarczy założyć konto i gotowe – można zacząć zarabiać. Warto zauważyć, że Allegro posiada wielu użytkowników – aż cztery miliony dziennie, miesięcznie ta liczba oscyluje w okolicach dwudziestu milionów. Po wpisaniu nazwy produktu w wyszukiwarce Google, większość internautów przechodzi bezpośrednio na stronę Allegro. Platforma oferuje także gotowe narzędzia do płatności i sprzedaży.

Na początku prowadzenia działalności można także skorzystać z promocyjnych warunków. Allegro oferuje również wiele rodzajów reklamy, które pozwolą wyróżnić się pośród konkurencji.

Chcesz wiedzieć jak stworzyć dobrą kampanię wielokanałową? Przeczytaj nasz tekst poświęcony temu tematowi!

Wady prowadzenia sprzedaży poprzez Allegro

Poważnym minusem jest ponoszenie opłat za wystawienie oferty, dobieranie różnych opcji, a także prowizje od sprzedaży. Nic jednak dziwnego – Allegro musi się z czegoś utrzymywać, dlatego także promowanie przedmiotu także sporo kosztuje. Sprzedając na tej platformie, liczyć się trzeba z tym, że kupować od nas mogą jedynie użytkownicy, którzy na nią wchodzą. Nie mamy możliwości dotarcia do potencjalnie zainteresowanych grup spoza Allegro. Mnogość podobnych, a wręcz takich samych produktów sprawia, że przedsiębiorcy konkurują w głównej mierze ceną. Nowi użytkownicy mogą nie poradzić sobie z koniecznością narzucania bardzo niewielkich marż.

Sklep internetowy – dlaczego warto posiadać własny?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i masz możliwość wysyłki za granicę, nie musisz ograniczać się jedynie do prowadzenia działalności na terytorium Rzeczypospolitej. Właściciel jest całkowicie niezależny, sam narzuca sobie marże, nie musi płacić prowizji od sprzedaży – dzięki temu sam ustala finalną cenę produktu. Może również przyznawać rabaty wedle własnego upodobania na konkretne produkty. Sklep internetowy może być nieustannie rozwijany i ma wiele możliwości promocji. Dodatkowo dzięki prowadzeniu bloga z poradami dla internautów, można wyrobić sobie markę eksperta w swojej branży. Łatwo można nawiązać współpracę z agencją, która wypozycjonuje nasz sklep internetowy, aby znalazł się na szczycie wyszukiwań w Google.

Szukasz firmy, która stworzy dla Ciebie kreatywny projekt sklepu internetowego? Skorzystaj z usług INTLE!

Sklep internetowy – jakie są wady posiadania własnego sklepu?

Niestety minusem jest poniesienie opłat na wykup domeny i serwera. Należy także zaopatrzyć się w oprogramowanie potrzebne do prowadzenia sklepu internetowego. Marka musi być również nieustannie promowana, w wielu przypadkach trzeba zdecydować się na płatne działania lub korzystanie z usług agencji. Zadbać należy także o zapewnienie bezpiecznych płatności.

Dobrym pomysłem jest prowadzenie sprzedaży za pomocą Allegro i własnego sklepu internetowego. Dzięki temu zdecydowanie bardziej zwiększamy szanse na dotarcie do klientów, a tym samym zwiększenie zysków.