Wybieramy odzież promocyjną. Jakich błędów należy najbardziej unikać?

W zmieniającym się świecie i rzeczywistości marketingowej zmienia się także podejście do pewnych form promocji czy reklamy. To, co swego czasu było uważane za nieskuteczne, nieraz staje się jednym z podstawowych kanałów promocyjnych. Można zaryzykować tezę, że podobną rolę przeszła odzież promocyjna, czyli inaczej rzecz ujmując ubrania reklamowe. Gdy przed laty ten sposób reklamy wchodził na polski rynek, darmowe ubrania rozdawane przez firmy w czasie eventów uchodziły za cenną zdobycz. Z czasem nastąpił przesyt rynku, a słabej jakości odzież promocyjna stała się synonimem tandety. Dziś do ubrań reklamowych przykłada się większą wagę, a ich odpowiedni wybór może przynieść firmie dużo dobrego. Warunkiem jest jednak uniknięcie błędów, które dość często sprawiają, że ubrania promocyjne nie są nawet używane jako odzież robocza zdatna do prac przed domem. Zebraliśmy praktyki, których zdecydowanie nie warto naśladować.

Odzież promocyjna – dlaczego warto na nią postawić?

Podstawowym zadaniem ubrań promocyjnych jest reklama przedsiębiorstwa oraz zbudowanie pozytywnych skojarzeń z marką wśród obdarowanych nią osób. Na zwiększenie rozpoznawalności pozwalają bluzy czy koszulki z nadrukiem (więcej na temat ich doboru piszemy w artykule https://lubie.com.pl/jak-dbac-o-firmowe-koszulki-z-nadrukiem-porady-i-wskazowki/), który powinien zawierać elementy jasno wskazujące na konkretną firmę. Odzież promocyjna może więc służyć jako upominek dla obecnych klientów lub potencjalnych, którzy mogą ją otrzymać w czasie eventów organizowanych przez firmę.

Ubrania reklamowe będące prezentem pomagają w lokalizacji klientów, mogą także pomóc w kontakcie z nowymi – o ile oczywiście ktoś będzie takie ubrania regularnie zakładać. W takim wypadku można dotrzeć ze swego rodzaju “reklamą outdoorową” w miejsca, w których nie prowadzi się kampanii. Czasami odzież reklamowa stanowi także prezent dla pracowników.

Największe błędy związane z wyborem ubrań promocyjnych
Najważniejszym celem, jaki powinien przyświecać przy zakupie odzieży promocyjnej, jest takie jej zaprojektowanie i wykonanie, by obdarowana osoba chciała rzeczywiście ją założyć. Aby tak się stało, należy zapomnieć o kilku często popełnianych błędach.

Niska jakość produktu

Bez względu na status majątkowy, nikt nie lubi nosić ubrań marnej jakości. Dotyczy to w takim samym stopniu T-shirtów, jak i polarów czy spodni. Ubrania promocyjne nie mogą być więc tylko kawałkiem materiału z logo. Nie chodzi o to, by zamawiać drogie i eleganckie produkty. Wystarczy prostota i solidność – wtedy szansa założenia ubrania promocyjnego przez klienta rośnie. Niska jakość sprawi również, że odzież szybko się zniszczy, a co za tym idzie będzie krócej spełniać swoją rolę.

Zbyt duży logotyp

Problemem może być także źle dobrany nadruk. Nie chodzi już nawet o to, czy będzie to haft komputerowy, czy może sitodruk. Ważniejsze jest to, by logotyp nie był zbyt duży ani krzykliwy. Jeśli na koszulce czy bluzie znajdzie się wielkie logo, mało kto zdecyduje się pokazać w takim ubraniu na mieście. Nadruk powinien być dobrze widoczny, ale jednak subtelny.

Brak nawiązań do nazwy firmy lub hasła reklamowego

Błędem jest jednak również zbytnia “skromność” w wyborze formy nadruku. Jeśli zamiast logotypu firmy postawimy na ciekawą sentencję czy motto, odzież nie spełni swojego reklamowego zadania. Na koszulce musi być widoczny znak firmy bądź bardzo mocno kojarzone z nią hasło reklamowe. Oczywiście można wręczać choćby pracownikom ubrania bez żadnych emblematów, ale to już nie do końca działka związana z odzieżą reklamową.

Chcesz postawić na koszulki firmowe z nadrukami? W innym artykule rozwijamy temat – dowiedz się na co szczególnie zwrócić uwagę w kwestii T-shirtów promocyjnych: https://lubie.com.pl/zamawiasz-koszulki-reklamowe-sprawdz-o-czym-musisz-pamietac/.