Jak stworzyć dobrą kampanię wielokanałową?

Trendy marketingowe zmieniają się z dnia na dzień i miesiąca na miesiąc. Jednak istnieje kilka stałych elementów i form marketingu, które sprawdzają się zawsze i w każdym przypadku. Między innymi mowa tutaj o kampaniach wielokanałowych. Czym jest kampania wielokanałowa, a także jakie cechy powinna posiadać ta dobrze zaplanowana i przekładająca się na lepsze wyniki i zyski?

Czym jest kampania wielokanałowa?

Kampanią wielokanałową nazywamy zazwyczaj działania marketingowe dla aktualnych i potencjalnych klientów, które odbywają się wieloma drogami jednocześnie, zarówno online, jak i offline. W skrócie oznacza to, że  zamiast prowadzić jedną, wyizolowaną kampanię, np. email marketingową, docieramy do naszych odbiorców przez wszystkie posiadane kanały. Możemy wykorzystywać naszą stronę internetową, mailing, strony na portalach społecznościowych czy wiadomości SMS, a nawet reklamy w TV czy w prasie.

Wybierz odpowiednią agencję marketingową do wsparcia swojej firmy. Zajrzyj na https://intle.pl/sklepy PrestaShop, sklepy Shoper.

Dlaczego warto stosować kampanie wielokanałowe?

Odbiorcy nie są już, jak jeszcze do niedawna, dostępni cały czas w jednym miejscu. Właśnie dlatego nie możemy docierać do nich liniowo. Każdy z nas posiada telewizor, komputer, telefon czy tablet. Mamy dostęp do sieci w praktycznie każdym miejscu i o każdej porze. Od momentu przebudzenia, do chwili kiedy kładziemy się spać, przeklikujemy się przez kilkanaście aplikacji i portali społecznościowych, a także setki maili. Jeśli jako firma chcemy docierać do naszych klientów w dobrym momencie, w sposób interesujący, warto zastosować taką właśnie formę marketingu.

Najważniejsze cechy marketingu wielokanałowego

  • Scharakteryzowanie profilu klienta idealnego – to podstawa naszych dalszych działań. Tylko posiadając wiedzę do kogo chcemy dotrzeć możemy wybrać odpowiednie kanały marketingu.
  • Integracja wszystkich działań – po wybraniu odpowiednich kanałów promocyjnych, w których obecni są nasi aktualni i potencjalni klienci, powinniśmy zadbać o dopasowane komunikaty, które w każdym z tych kanałów, będą wyświetlać odpowiednio dobrane i spójne wiadomości i obrazy.
  • Treści dopasowane do klientów – odbiorcy przeglądają internet zazwyczaj wiedząc czego poszukują. Dlatego właśnie powinniśmy podsuwać im informacje użyteczne i interesujące, dzięki czemu najprawdopodobniej uzyskamy ich odzew.
  • Responsywność designu – nasze treści konsumenci będą wyświetlać na najróżniejszych urządzeniach. Jeśli chcemy aby nasza firma sprawiała profesjonalne i interesujące wrażenie, musimy zadbać o to, aby wszystkie treści wyświetlały się w sposób poprawny, niezależnie od tego na jakim urządzeniu odbiorca będzie je oglądał.
  • Pomiar i analiza skuteczności – jeśli nie będziemy prowadzić pomiarów wskaźników ani ich analizować, wszystkie nasze działania nie będą miały najmniejszego sensu. Bardzo ważne jest zastosowanie odpowiedniego narzędzia analitycznego, dzięki któremu będziemy mogli odpowiednio zaplanować dalsze działania.