> Uroda i zdrowie > Domowe sposoby na menopauzę – jak radzić sobie z menopauzą?

Domowe sposoby na menopauzę – jak radzić sobie z menopauzą?

Prędzej czy później, każdą dojrzałą kobietę dotknie menopauza. Jest to wpisane w naszą naturę. To naturalny proces biologiczny, na który nie mamy wpływu. Niektóre panie przechodzą ją łagodnie, inne wręcz przeciwnie. Najczęstszymi objawami klimakterium są uderzenia gorąca, spotęgowane uczucie przemęczenia, trudności z zasypianiem oraz rozdrażnienie emocjonalne. Nie tylko fizjologia kobiety ulega wówczas zmianie. Przemiana zachodzi także w psychice. Czas menopauzy jest bardzo często dosyć ciężkim okresem w życiu kobiet i osób w ich otoczeniu. Jak sobie radzić z menopauzą, by przejść ją możliwie najłagodniej? Co pomaga na klimakterium? Jakie są domowe sposoby na menopauzę? Przedstawiamy kilka porad, które pomogą przejść przez ten trudny czas każdej kobiecie!

Jak radzić sobie z menopauzą?

Prędzej, czy później problem klimakterium dotknie każdą kobietę. Dlatego też warto poznać sposoby na menopauzę, które pomogą przejść, przez ten trudny czas w jak najłagodniejszy sposób. Wiele pań wstydzi się przyznać do tego, że weszły właśnie w okres tzw. „przekwitu”. Nie chcą się przyznać, że właśnie rozpoczęła się ich menopauza. Jak sobie z nią radzić? Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle pożądana. Każda z nas chce przecież przejść przez ten okres bezobjawowo lub najłagodniej jak to tylko możliwe. Co pomaga na menopauzę? Bardzo ważne jest odpowiednie podejście do takiego stanu rzeczy. Klimakterium to czas, kiedy kobieta musi poddać zmianie pewne wartości. Przede wszystkim ważne jest dopuszczenie do siebie myśli, że kobieta nie będzie mogła już być matką. Niektóre panie bardzo źle znoszą tę świadomość. W zaakceptowaniu takiej zmiany może nam pomóc zmiana sposobu myślenia. To czas, w którym warto spełniać marzenia, realizować z dawna już odkładane plany oraz poświęcić czas sobie i wnukom. Jeśli jednak nie jesteśmy w stanie same sobie poradzić z naszym stanem psychicznym, warto zdecydować się na wizytę u psychologa, który poprowadzi naszą terapię i pomoże nam zaakceptować zmiany zachodzące w naszym organizmie.

Domowe sposoby na menopauzę

Szukając sposobów na przetrwanie klimakterium, warto zastanowić się jak naturalnie radzić sobie z menopauzą. Jest na to kilka metod, które pozwolą nam na złagodzenie objawów występujących w tym czasie. Naturalne sposoby na menopauzę to:

Rzucenie palenia

Każdy z nas wie, że palenie szkodzi zdrowiu. Może mieć także znaczący wpływ na sposób przechodzenia menopauzy. Paląc papierosy, stajemy się rozdrażnieni, czujemy się słabsi i przemęczeni. Takie same objawy towarzyszą klimakterium. Dlaczego więc je potęgować? Lepiej rzucić palenie zanim wejdziemy w okres menopauzy. Dzięki temu mamy szansę na łagodniejsze przetrwanie tego czasu.

jak radzić sobie z menopauzą - rzuć palenie
Palenie papierosów bardzo osłabia nasz organizm, dlatego warto zerwać z nałogiem tak szybko, jak to możliwe!

Zdrowa dieta

Zdrowy sposób odżywiania się jest bardzo ważny nie tylko u osób młodych i dzieci. Także starsi ludzie powinni spożywać zdrowe jedzenie. Dzięki temu będą mogli dostarczyć do organizmu wiele cennych witamin i minerałów. Jak to się mówi „w zdrowym ciele, zdrowy duch”, dlatego też warto zadbać o ciało poprzez spożywanie nieprzetworzonej żywności, dużych ilości warzyw i owoców. Należy pamiętać także o częstym piciu wody oraz ewentualnej suplementacji, np. preparatem Jarrow B Complex bogatym w witaminy z grupy B.

co na menopauzę - zdrowa dieta
Zdrowa i odpowiednio zbilansowana dieta to podstawa. Bez tego niestety w naszym organizmie będzie brakowało cennych witamin i minerałów!

Dostarczanie do organizmu witaminy D

Witamina D jest niezwykle ważna w życiu każdego człowieka. Możemy dostarczać ją do organizmu zupełnie za darmo. Wystarczy bowiem udać się na długi spacer w piękny i słoneczny dzień lub zamiast czytać książkę w mieszkaniu, oddać się lekturze na leżaku znajdującym się w słonecznym miejscu. Dostarczając do organizmu witaminę D, wspomagamy poprawne funkcjonowanie naszego układu odpornościowego, który może być osłabiony w czasie menopauzy.

Dostarczanie do organizmu wapnia

Bardzo ważne w okresie menopauzy, jest dostarczanie do organizmu wapnia. Ten składnik jest odpowiedzialny m.in. za regulację niektórych hormonów, które mogą być zaburzone w okresie przechodzenia klimakterium. Dodatkowo prawidłowy poziom wapnia w organizmie sprawi, że zyskamy mnóstwo sił witalnych oraz wpłynie pozytywnie na nasze samopoczucie.

Co brać na menopauzę?

Co jest dobre na meopauzę? To pytanie bardzo często zadają sobie kobiety, które właśnie przez nią przechodzą. Huśtawki nastrojów, uderzenia gorąca oraz bezsenność, mogą stać się niezwykle dokuczliwe podczas wykonywania nawet najprostszych obowiązków. Dlatego też uporczywie poszukiwany jest suplement diety na menopauzę, który złagodzi jej objawy. Co warto stosować w tym okresie?

Suplementy diety na menopauzę

Suplement na menopauzę, który działa łagodząco na sferę psychiczną, to np. Climagyn. Ten suplement diety zawiera w swoim składzie związki pochodzenia roślinnego, tzw. fitoestrogeny. Wśród nich znajdują się izoflawony, działające w podobny sposób, co estrogeny. Pozyskuje się je z soi. Fitoestrogeny bardzo dobrze wpływają na nasz układ krążenia oraz utrzymują w normie poziom cholesterolu. W specyfiku stosowanym na dzień możemy znaleźć także witaminy z grupy B, czyli B6 oraz B12, a także kwas foliowy. W wersji nocnej tego suplementu zawarty został wyciąg z melisy oraz szyszek chmielu, a także witamina B6 i magnez. Suplement przyjmowany na noc, ma doskonały wpływ na ukojenie nerwów, odprężenie oraz wspomaga zasypianie. Gdzie najlepiej kupić taki produkt? Niezastąpiony okaże się sklep ze zdrową żywnością. Kraków to miasto, w którym z pewnością znajdziemy takie miejsce!

co brać na menopauzę - witaminy dla kobiet
Suplementów diety nie należy się bać. Wystarczy jedynie sięgać po sprawdzonych dostawców godnych zaufania!

Witaminy na menopauzę

Łagodniejsze przejście klimakterium jest możliwe, jeśli będziemy przyjmować odpowiednie witaminy. Przy menopauzie bardzo ważne wzbogacenie swojej diety w witaminy, kwasy i pierwiastki, które mogą wspomagać prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Jakie witaminy i składniki powinniśmy dostarczać do organizmu? Bardzo ważny jest wapń, witamina D, E, witaminy z grupy B oraz izoflawony, o których wspomnieliśmy już wcześniej. Nieoceniony może okazać się magnez oraz potas. Magnez bardzo korzystnie wpływa na cały nasz organizm. Przede wszystkim ma zbawienny wpływ na kości oraz zęby, ale także wspomaga procesy trawienia i bardzo dobrze działa na nasze drogi oddechowe. Dlatego też napady duszności w okresie menopauzy będą przechodzone łagodniej, jeśli włączymy do swojej diety magnez. Potas natomiast zapobiega występowaniu skurczy mięśniowych. Łagodzi także uczucie zmęczenia oraz kojąco działa na nerwy. Warto również wiedzieć, że potas świetnie wpływa na utrzymanie równowagi wodno-elektrolitowej w organizmie. Oznacza to, że sprzyja utrzymaniu psychicznej równowagi u kobiet w okresie menopauzy.

Jak sobie radzić z uderzeniami gorąca w menopauzie?

Bardzo wiele kobiet, które przechodzą menopauzę odczuwa nieprzyjemne i nagłe uderzenia gorąca. Niestety nie jest do końca jasne, skąd takie dolegliwości się wzięły. Prawdopodobnie ma to związek z niedoborem estrogenu. Zmniejszenie ilości tych hormonów może prowadzić do obniżenia serotoniny, na skutek czego następuje podwyższenie jej receptora w podwzgórzu. Powoduje to uwolnienie serotoniny, która aktywuje receptor. Taki stan rzeczy sprawia, że odczuwalne stają się uderzenia gorąca. Co pomaga na uderzenia gorąca w menopauzie? Czy istnieje sposób jak poradzić sobie z menopauzą?

Domowe sposoby na menopauzę – uderzenia gorąca

Jeśli dokuczają nam częste uderzenia gorąca, warto wypróbować domowe sposoby na klimakterium. Na ten efekt gry hormonalnej możemy zadziałać stosując się do poniższych wskazówek:

  1. Bardzo ważne jest zdrowe odżywianie.
  2. Należy przezwyciężyć wszelkie nałogi i ostatecznie się z nimi pożegnać.
  3. Warto udać się do lekarza i zapytać, czy zaleca stosowanie zastępczej terapii hormonalnej.
  4. Spożywanie ziołowych preparatów także może być pomocne.
  5. Świetnym pomysłem, będzie zmienienie stylu ubierania się i wybieranie odzieży bardziej przewiewnej, np. wykonanych z wiskozy, o której pisaliśmy w artykule https://lubie.com.pl/wiskoza-poznaj-wady-i-zalety-tej-tkaniny/!
  6. Częste wietrzenie pomieszczeń także może okazać się dobrym pomysłem.

Stosując się do powyższych wskazówek, możemy zmniejszyć częstotliwość występowania uciążliwych uderzeń gorąca.