Jak prowadzić firmowy Instagram?

Instagram to jedno z najbardziej popularnych mediów społecznościowych, które bardzo chętnie jest wykorzystywane przez małe i duże firmy w celach promocyjnych. Jak powinien być prowadzony firmowy Instagram? Co na nim publikować? Jak zwiększyć liczbę obserwujących? Odpowiadamy na te pytania!

Stwórz oryginalny hashtag

Jeśli przygotujesz hashtag, który będziesz regularnie używać do oznaczania swoich postów, wówczas po pewnym czasie użytkownicy, chcąc opisać Twoje produkty, także zaczną go używać. To sprawi, że wokół niego utworzy się społeczność, a Tobie łatwiej będzie reagować na wpisy, które zostały opatrzone tym hashtagiem. Hashtagi na Instagrama powinny być krótkie, łatwe do zapamiętania oraz zapisania.

Chcesz by Twój Instagram biznesowy był pod opieką profesjonalistów? Skorzystaj z oferty INTLE i zyskaj nowych obserwujących!

Unikaj nudnych powtórek

Jeśli Instagram służy jedynie do tego, aby powielać treści, które umieszczane są na innych firmowych profilach w social mediach, to można być pewnym, że użytkownicy nie będą chcieli obserwować takiego miejsca. W innym przypadku – będą obserwować Instagrama, ale zrezygnują ze śledzenia contentu zamieszczanego na przykład na Facebooku. Duplikacja grafik, filmów czy tekstów doprowadzi do odpływu fanów, zamiast wzrostu.

Wypracuj własny styl

Jeśli Twoja konkurencja działa na Instagramie, zobacz, co publikowane jest na jej kontach. Postaraj się wypracować jednak swój własny styl prowadzenia komunikacji, aby nikt nie myślał, że prowadzisz kolejne konto… swojej konkurencji. Nawet jeśli uważasz, że rywale robią to dobrze, zastanów się, co możesz zrobić lepiej. Jeśli nie masz pomysłu na ewolucję, porozmawiaj o tym z innymi ludźmi, co ich zdaniem sprawiłoby, że jeszcze chętniej będą spoglądać na takie konto.

Własny sklep internetowy czy Allegro? Gdzie lepiej sprzedawać? – Przeczytaj nasz artykuł i rozszerz swoją wiedzę!

Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia i filmy

Nic bardziej nie odstrasza potencjalnych obserwujących od zdjęć i filmów kiepskiej jakości. Wykonanie ostrych zdjęć smartphonem nie jest w dzisiejszych czasach żadnym problemem. Wystarczy poświęcić kilka sekund, i cyk – gotowe. Użytkownicy widząc ładne i dopracowane zdjęcia, grafiki oraz wideo z chęcią zostaną na dłużej.

Wejdź w interakcję z użytkownikami

Prowadzenie komunikacji z użytkownikami, którzy mogą zostać Twoimi klientami jest niezwykle istotne. Co należy robić?

Publikuj Insta Stories

Te krótkie, wyświetlające się przez 24 godziny zdjęcia i filmy także potrafią przykuć uwagę, szczególnie tych, którzy już obserwują firmowe konto. Dzięki nim wiedzą, że jest ono aktywne i mogą śledzić nie tylko przygotowane obrazki z filtrami, ale także to, co dodawane jest na bieżąco.

Serduszkuj zdjęcia

Staraj się lubić jak najwięcej zdjęć. Użytkownicy poczują się wyróżnieni, z chęcią się odwdzięczą polubieniem, a może nawet zaobserwują profil marki.

Komentuj

Komentarz działa bardzo podobnie. Często uznawany jest za coś istotniejszego od polubienia, ponieważ wymaga stworzenia treści. Jeśli jednak komentarz jest krótki lub bezsensowny, stworzony dla samej idei skomentowania, wówczas użytkownicy wyczują to i nie będą zachwyceni.

Odpowiadaj na wiadomości

Jeśli użytkownik napisze wiadomość, na przykład z pytaniem o produkt, wtedy warto na nią odpowiedzieć. Klient, widząc nasze zaangażowanie, będzie bardziej skłonny do skorzystania z naszych usług.