Praca w marketingu – jak osiągnąć sukces?

Praca w marketingu dla niejednej osoby brzmi niezwykle kusząco. Może wydawać się, że pracownik tej branży większość swojego dnia spędza w mediach społecznościowych, kręci Tik Toki i od czasu do czasu coś napisze. Rzeczywistość jest jednak zupełnie inna, co nie oznacza, że mniej kolorowa i w tej pracy nie można odnaleźć satysfakcji. Jest wręcz przeciwnie!

Ze względu na rosnącą popularność tej branży i coraz więcej osób wchodzących na rynek pracy, warto zastanowić się nad tym, co może pomóc w osiągnięciu sukcesu i wyróżnieniu się. Odpowiednie nastawienie, motywacja i produktywność niewątpliwie Ci w tym pomogą (najlepsze książki o tematyce psychologii znajdziesz na https://www.osmpower.pl/najlepsze-i-ciekawe-ksiazki-pyschologiczne-jakie-warto-przeczytac). Sprawdź, co jeszcze może zwiększyć szanse na to, że będziesz czuła spełniona i zadowolona z bycia marketingowcem.

Edukacja nigdy się nie kończy

Marketing to branża, w której edukacja i doświadczenie to podstawa. Świetnie jeżeli masz w planach (albo już za sobą) studia związane powiązane z tą tematyką. Jeśli jednak nie, nie oznacza to że jesteś skazana na porażkę. W takiej sytuacji możesz zacząć działać samodzielnie, np. prowadząc własnego bloga czy profil na Instagramie.

Dzięki temu zdobędziesz doświadczenie, a w wielu przypadkach to właśnie ono ma największe znaczenie (często nawet większe niż edukacja kierunkowa). Dzieje się tak dlatego, że trendy w mediach społecznościowych czy algorytmy pozycjonowania zmieniają się nieustannie. A dobry marketingowiec jest z nimi na bieżąco i doskonale je rozumie.

Nie oznacza to, że warto całkowicie rezygnować z pozyskiwania nowej wiedzy. Świetnym wyborem są kursy, które są prowadzone przez osoby żyjące w świecie marketingu. To właśnie od nich możesz dowiedzieć się najwięcej o nowinkach z branży. W sieci znajdziesz także wiele bezpłatnych materiałów, np. oferowanych przez Google.

Inną możliwością zdobywania wiedzy są książki o marketingu (https://www.osmpower.pl/najlepsza-ksiazka-o-marketingu-7-pozycji). Dzięki nim zbudujesz sobie solidne podstawy i uzupełnisz swoją wiedzę o interesujące Cię tematy. Doskonale sprawdzą się także wtedy, kiedy będziesz czuła, że chcesz coś zmienić swojej drodze zawodowej lub skończą Ci się kreatywne pomysły.

Swojej biblioteczki nie powinnaś jednak opierać wyłącznie na książkach marketingowych. Warto dołączyć do nich także pozycje dotyczące sprzedaży (https://www.osmpower.pl/najlepsze-ksiazki-o-sprzedazy-11-obowiazkowych-lektur). Na pewno wiesz, że marketing jest ściśle z nią powiązany i tych dwóch pojęć w zasadzie nie da się rozpatrywać osobno. Z książek o sprzedaży dowiesz się więcej o technikach, które pozwolą Ci przekuć swoich odbiorców w powracających klientów.

Znajdź swoją niszę

Jeżeli do tej pory nie miałaś żadnego doświadczenia w branży marketingu, może wydawać Ci się, że w tej pracy robi się bardzo dużo różnorodnych rzeczy. Oczywiście może tak być. Aktualnie najbardziej cenieni są jednak pracownicy, którzy zajmują się jednym czy dwoma tematami. Zamiast znać się na kilkudziesięciu rzeczach w mniejszym stopniu, możesz stać się specjalistką w najbardziej interesujących Cię tematach. O ile jeszcze kilka lat temu takie podejście nie było aż tak mocno doceniane, dziś pracodawcy coraz częściej rozumieją, że lepiej zatrudnić kilku specjalistów z różnych dziedzin niż jedną osobę znającą się na wszystkim.

Dlatego zastanów się, jakie tematy najmocniej Cię przyciągają i czym chciałbyś się zajmować. Przydadzą Ci się do tego wspomniane wyżej najnowsze książki marketingowe i samodzielna praktyka, która pozwoli Ci odnaleźć swój kierunek. W czym możesz się wyspecjalizować? Rozważ np. automatyzację, newslettery, tworzenie wideo do mediów społecznościowych, UX czy pozycjonowanie.

Inspiruj się i szukaj autorytetów

W branży marketingu nie ma miejsca na zatrzymywanie się. Ważny jest nieustanny rozwój, w którym pomoże Ci bycie na bieżąco z informacjami od ekspertów. Nie musisz pozyskiwać ich wyłącznie z książek czy kursów. Wielu marketingowców oferuje taką wiedzę za darmo. Zapisz się do ich newslettera, bądź na bieżąco z tym, co publikują na Facebooku czy LinkedInnie, nie zapominaj o regularnym odwiedzanie bloga. W ten sposób zawsze będziesz wiedzieć, co dzieje się w branży, i nie ominie Cię żadna nowinka.