Jaka jest najlepsza książka o marketingu? 5 tytułów, które trzeba przeczytać

Bez dobrego marketingu trudno o sukces w biznesie. A o dobry marketing trudno bez odpowiedniej wiedzy. Warto czerpać ją ze sprawdzonych źródeł, dlatego w pierwszej kolejności najlepiej sięgnąć po książki. Jaka jest jednak najlepsza książka o marketingu? Trudno zdecydować się na jeden tytuł, ale wybraliśmy pięć, które pomogą Ci w różnych aspektach związanych z działaniami marketingowymi. Poznaj je jeszcze dziś.

“Sprzedawaj JESZCZE więcej” – Marcin Osman, Kamila Kruk

Najlepszym przykładem umiejętności marketingowych autorów tej książki jest sukces ich wydawnictwa. OSMPower wydaje książki ekspertów od biznesu i finansów, ale także marketingu – znajdziesz je na https://www.osmpower.pl/ksiazki-o-marketingu.

W “Sprzedawaj JESZCZE więcej” Osman i Kruk przygotowali 60 sprawdzonych strategii, które pozwolą Ci rozwinąć swój biznes. Wskazówki dotyczące promowania produktów w internecie, wykorzystania mediów społecznościowych czy polityki cenowej to porady gotowe do wdrożenia od zaraz. Właśnie dlatego ten tytuł może być traktowany jako najlepsza książka o marketingu – efekty zmian mogą bowiem przyjść niemal natychmiast.

“Wizualna strona biznesu” – Dan Roam

Przekaz za pomocą rysunków i wizualizacji to najszybszy sposób na dotarcie do mózgów klientów. Sprzedawcy wiedzą to od setek lat. Jeśli więc Twoje działania marketingowe mają przynosić efekty, powinieneś zwrócić na grafiki szczególną uwagę.

Dan Roam podpowie Ci, jak wykorzystać rysunki do sprzedaży dowolnych produktów. Dowiesz się, co jest ważne z punktu widzenia odbiorcy – i lepiej do niego trafisz. Z tą książką “rozrysujesz” swój marketing na nowo!

“Ogilvy o reklamie w epoce cyfrowej” – Miles Young

Nawet najlepsza książka o marketingu może z czasem nieco stracić na aktualności. Zwłaszcza dziś, gdy internet otwiera w tej kwestii coraz więcej możliwości. Dlatego klasyczny podręcznik “Ogilvy o reklamie” został dziś zastąpiony wersją o reklamie cyfrowej.

Nowa książka to branżowy podręcznik, który powinien mieć pod ręką każdy pracownik marketingu. Dowiesz się z niej, jak tworzyć inteligentne treści, jak wygrać bitwę w mediach społecznościowych czy dostosować się do urządzeń mobilnych. Wszystko to poparte doświadczeniem autora, który spędził lata w jednej z najlepszych agencji reklamowych na świecie – Ogilvy & Mather.

“To jest marketing!” – Seth Godin

Seth Godin to jeden z najbardziej cenionych na świecie nauczycieli marketingu. Spotykał się z tysiącami przedsiębiorców i marketingowców, aż w końcu zebrał swoje pomysły i wskazówki w jednej książce.

Sukces jego metod opiera się na podejściu do klientów. Według niego powinieneś bowiem wykorzystywać marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi, a nie swojej firmy. Dzięki temu lepiej zidentyfikujesz grupę odbiorców, przyjmiesz odpowiednią narrację i zmienisz sposób, w jaki komunikujesz o swojej marce.

“W market[r]ingu” – Gary Vaynerchuk

Marketing niczym boks? Gary Vaynerchuk w obu tych dziedzinach widzi sporo podobieństw. Z jego książki dowiesz się więc, jak walczyć o uwagę w mediach społecznościowych i jaką taktykę obrać przy tworzeniu w mediach przekazu na temat swojej marki. Ale przekonasz się też, że biznes to maraton. “W market[r]ingu” to być może najlepsza książka o marketingu, jaka powstała w ostatnich latach. Nie przegap tego tytułu!

Podsumowanie: jaka jest najlepsza książka o marketingu? 

Jeśli szukasz najlepszej książki o marketingu, masz do wyboru co najmniej kilka pozycji. Wybierz między tytułami, które podchodzą do sprawy kompleksowo – jak “To jest marketing!” czy “Sprzedawaj JESZCZE więcej” – a tymi, które skupiają się na wybranym aspekcie marketingu. Najlepiej przeczytaj pięć polecanych przez nas tytułów, a Twoje działania z pewnością będą skuteczniejsze.